مقبره پیر پالاندوز ، جاذبه دیدنی در مشهد
نوشته شده توسط : gheirati

حرم مطهر امام رضا در شهر مشهد، قطب اصلی جذب مسافر در این شهر به شمار می آید. مسافران با رزرو تور مشهد با هدف یک سفر زیارتی و سیاحتی از این شهر زیبا پر از جاذبه های گردشگری دیدن نموده و سفر به یادماندنی را در شهر مشهد تجربه خواهند کرد. مقبره پیر پالاندوز ، جاذبه دیدنی در مشهد به شمار می آید، در ادامه این مقاله از های هتل با ما همراه باشید تا اطلاعاتی درباره این شخصیت مشهور مشهدی قبل از سفر به مشهد کسب کنید.

آرامگاه پیر پالاندوز، جاذبه دیدنی مشهد

آرامگاه پیر پالاندوز در مشهد

در قرن دهم هجری در شهر مشهد، شیخ معروفی به نام پیر پالندوز می زیست که دلیل شهرت وی را می توان پالاندوزی او نام برد که از آن طریق امرار و معاش زندگی خود را به دست می آورد. با اینکه پیر پالاندوز پیرو گروه ذهبیه بود و از این طریق درآمد خوبی به دست می آورد، اما تمامی در آمد خود را صرف کمک به فقیران و اموال خود را وقف کرده و از همین رو از محبوبیت بالایی برخوردار بود. این خیر مشهدی علاوه بر پالاندوزی از مهارت های دیگری نظیر کیمیاگری و خطاطی نیز برخوردار بود. پس از فوت وی آرامگاهی برای او در نظر گرفته شد که امروزه مورد بازدید گردشگران و مسافران شهر مشهد واقع شده است.

ساخت آرامگاه پیر پالاندوز و معماری زیبای آن

به دستور پدر شاه عباس صفوی در قرن دهم هجری، آرامگاهی برای این خیر به پاس زحمات وی بنا شد. طراحی و معماری زیبای مقبره پیر پالاندوز به دست قنبر علی بن خواجه حسین، معمار معروف ایرانی انجام شد که سبک معماری دوران صفوی در آن با طراحی زیبایی دیده می شود.

گنبد فیروزه ای به کار رفته در این آرامگاه در همان مرحله اول علاقه مندان به معماری سنتی ایرانی را مجذوب خود خواهد نمود. ایوان آرامگاه همچنین حوض های سنتی دو طبقه به کار رفته در این بنا از دیگر جذابیت های ساخت این آرامگاه به دست معمار معروف آن می باشد. نقاشی هایی که بر روی بناهای داخلی این آرامگاه در دوران صفویه طراحی شده اند و سبک معماری و طراحی آن از شاهکارهای معماری ایرانی در دوران صفوی تا به امروز به شمار می آید. سازمان میراث فرهنگی با ثبت این بنای ملی و مرمت و بازسازی آن در جهت حفظ این اثر زیبای ایرانی گام برداشته است.

سفر به مشهد، بازدید آرامگاه پیر پالاندوز

موقعیت مکانی آرامگاه پیر پالاندوز مشهد

مسافرانی که قصد سفر به مشهد را دارند، قبل از اقدام برای رزرو تور مشهد و رزرو هتل مشهد ، می بایست اطلاعاتی درباره جاذبه های دیدنی مشهد به دست آورند. در سفر به مشهد برای بازدید از مقبره پیر پالاندوز یکی از جاذبه های دیدنی در مشهد، می توانید پس از زیارت حرم مطهر امام هشتم از این بنای دیدنی واقع در ضلع شرقی حرم مطهر دیدن نمایید.

مسافران با سفر به مشهد و اقامت در هتل های نزدیک حرم نظیر هتل درویشی، هتل قصر طلایی، هتل الماس 2، هتل ارم و... ضمن اقامتی به یادماندنی در بهترین هتل های 5 ستاره مشهد همچنین دیگر هتل های ارزان مشهد و دسترسی آسان به زیارت حرم مطهر امام رضا، می توانند در فاصله کوتاهی از این بنای تاریخی و جاذبه دیدنی مشهد، مقبره پیر پالاندوز دیدن نمایند. 

تور مشهد، مقبره پیر پالاندوز





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: